tisdag 7 april 2009

Hej, Mot sonens tröga mage har vi nu rekomenderats att ge mer laktulos. Och det gör vi, hoppas nu att magen kommer igång. och hoppas att det är det som är orsaken till att han inte äter så bra och inte tar sig riktigt. Han har visserligen gått upp 0,5 kilo sedan i slutet av januari, men läkaren på det senaste läkarbesöket var inte rikigt nöjd verkade det som. Och vi känner ju av det vi med. Han sover tex dåligt om nätterna igen, halvtaskig aptit, och halvtaskigt humör.

Vi hittade en baguette i frysdisken på Konsum( Garbobröd) som var bakt på qinoa och utan vetestärkelse. Och den var faktiskt riktigt god. Sonen slukade den! Det var dagens tips!

Nej förrästen! Jag har ett till! En god kladdkaka bakades här i söndags, med min lilla äggersättning gjord på fiberhsuk och vatten. jag hade dessutom lite bakpulver i smeten och 1/2 dl extra mjölmix i smeten. här är receptet

1,5 dl smält mjölkfritt margarin
3 dl socker
2 dl lämplig mjölmix
1,5 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 nypa salt
äggersättning av fiberhusk + vatten (se proportionerna i tidigare inlägg). motsvarande 2 ägg

ja, det var nog det hela. Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Hej! Fick svar på mitt inlägg "Hjälp" på allergimat, så jag gick in hit och kikade, superbra recept! Har du något tips på vad man skulle kunna byta ut kakao mot i detta kladdkakerecept? Kan inte äta kakao ;/

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Tack för komplimangen! Jag jobbar på och försöker hitta bra alternativa recept hela tiden, så jag hoppas att det tillslut kan finnas en hel del här att använda sig av.

    Hm, istället för kakao?! På rak arm har jag inga idéer, men jag skulle vilja fundera lite på detta. Vi hörs! Karin

    SvaraRadera