söndag 12 april 2009

jag måste dementera receptet på kladdkaka. (tänk att behöva misslyckas med en sådan..) Jag skulle bjuda svärföräldrarna på en kladdis till kaffet i fredags och slängde snabbt ihop den enligt mitt egna recept, men det blev mer en super stor seg kola av elendet. Det verkar inte som om teffmjölet suger upp fettet?! jag förstår inte och blev en smula besviken. Men jag ska fortsätta testa. Nästa gång pröver jag en annan mix. och lite mindra smör kanske.

Nästa bak blir tekakor av bovete och majsmjöl. återkommer med recept. och bilder. har jag förstått att man ska ha. och det är klart att det borde jag väl lyckas få fram några.

Sonen är sjuk, med feber och lite kräk. och förståss blir det inte mycket ätit. små skålar står här och där med flingor, eller lite kräm eller knäckebitar. Inget vill han ha. kvällsmaten blev en sked honung. Eller honing som vi säger..: ). hoppas att det går bättre i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar